Shoot & save (keepersoorlog)

Conditioneel spel waarin veel aspecten van het keepen aan bod komen, zoals vangen, vallen, duiken, zweven, springen, positie, trappen, werpen, etc.

Organisatie

  • Veld van circa 20 x 20 meter
  • Keeper A begint vanaf zijn doellijn
  • Keeper A probeert te scoren in het doel van keeper B
  • Keeper B verwerkt de bal en moet vanaf de plaats waar hij de bal vangt proberen te scoren bij Keeper A. Keeper B mag daarbij maximaal 2 stappen zetten
  • Tipt of stompt de keeper de bal buiten het speelveld, dan komt de tegenstander in balbezit
  • Beide keepers mogen niet over de middenlijn komen

Puntentelling

  • Ieder doelpunt is een 1 punt

Spelhervatting

  • Telkens vanaf de doellijn bij: het begin, na een doelpunt of nadat de bal buiten het speelveld komt

Variaties

  • Werpen
  • Volley
  • Dropkick
  • Van de grond trappen
  • Voor de keeper laten stuiteren en dan trappen
  • Speelveld groter of kleiner
Scroll naar boven